Vaasan kuvagalleria

Vaasan alueen alaosasto teki talvisen patikointi-, makkaranpaistoretken Koskenkorvan Santavuorelle 1.3.2017. Paikalla oli 20 jäsentä.  Retken jälkeen riennettiin TV:n ääreen seuraamaan Salpausselän MM-kisojen miesten 15 km:n hiihtoa, jossa Iivo Niskanen hiihti hienosti maailmanmestariksi ja otti kirkkaimman mitallin.

Kurikan keilahallilla

Vaasan alaosasto kävi tutustumassa keilaukseen Kurikan keilahallilla 26.10.2016. Osallistujia oli 23 henkilöä. Keilaamisen innoittamana muut asiat unohtuivat ja valokuvaaminen jäi vähän niukanlaiseksi. Porukka oli tosi innostunutta ja tapahtuma varmaan uusitaan joskus.

Kuvia Vaasan alaosaston kesäpäivästä

Vaasan alueen alaosasto vietti kesäpäivää 3.8.2016 Jyllinkosken informaatiotekniikan- ja sähkölaitosmuseolla. Päivään antoi sähköä myös raju ukkosilma, joka kolisi kovaäänisesti ja katkaisi sähkötkin pariksi sekunniksi. Rajuilman jälkeen paistaa yleensä aurinko, niin nytkin.

Saatiin mielinkiintoinen esitys rakennusten historiasta ja informaatiotekniikan kehityksestä erilaisten laitteiden havainnollistamana. Pientä kisailua sisällä ja ulkona ja sekä hyvät tarjoilut.

HUOM. ilmakuva alueesta on Jyllinkosken informaatiotekniikan Museoyhdistyksen sivuilta, muut minun ottamia.

terveisin Helena
helena.pihlajaniemi@gmail.com

Vaasan alue teki kevätretken (2016) Kurikan Niinistönjärvelle.

Sää oli mitä suosiollisin.

Kyseinen Niinistönjärven alue on merkittävä lintupaikka. Tähystystornista tiirailtiin mm. lammella asustavaa joutsenparia, kurkia ja monia meille tunnistamattomia pienempiä lintuja. Käen kukuntaa suurin osa kuuli ensikertaa tänä keväänä.

Jäseniä oli saapunut paikalle 23. Suuri osa porukasta patikoi n. 4 km pituisen suo-luontopolun. Toiset tekivät lyhemmän kuivan polun lenkin.

Patikoinnin jälkeen maistui makkara.

Pikkujoulu Härmän Kuntokeskuksessa 12.12.2012, juhlijoita 28.

Kesäretki Mustajärvelle Parkanoon 8.8.2012.

Läsnä iloinen joukko, pelattiin ja saunottiin, makkaratkin maistui kotagrillillä.